Innovative Kommunikations-TechnologienInnovative Communication-Technologies

Innovative Kommunikations-TechnologienInnovative Communication-Technologies

@import((rwml-menu))
Stacks Image p84030_n2
Stacks Image p84030_n6
@import((rwml-menu))
HomeHome
Lösungen für UnternehmenSolutions for Companies
Sourcing StrategieSourcing Strategy
Ausschreibung NetzdiensteTender Network Services
Ausschreibung NetzsystemeTender Network Systems
Projekt- / QualitätsmanagementProject / Quality Management
IT-StrategieIT Strategy
Lösungen für Landkreise/Städte/GemeindenSolutions for Districts/Cities/Municipalities
Planungs- und MachbarkeitsstudienPlanning and Feasibility Studies
Markterkundung und AuswahlverfahrenMarket Research and Selection Process
Förderprogramme zur BreitbandversorgungBroadband for Municipalities
Glasfasernetze bis in die GebäudeFibre Optic Networks into Buildings
KooperationsmodellePartnership Models
Innovative Konzepte und DigitalisierungInnovative Concepts and Digitization
Lösungen für Carrier/ProviderSolutions for Carrier/Provider
TechnologiebewertungEvaluation of Technology
Netzdesign/ -redesignNetwork Design and Redesign
Ausschreibung NetzsystemeTendering for Network Systems
NetzdokumentationNetwork Documentation
Projekt- / QualitätsmanagementProject / Quality Management
Über unsAbout Us
GeschäftsbereicheBusiness Lines
TeamTeam
ReferenzenReferences
KarriereCareer
TechnologienTechnologies
Passive NetzwerktechnikPassive Network Technology
Glasfaser-NetzeFibre Optic Networks
Aktive NetzwerktechnikActive Network Technology
Backbone- und Backhaul-NetzeBackbone and Backhaul Networks
Access-NetzeAccess Networks
Kommunikations-ApplikationenCommunication Applications
Beratung & EntwicklungConsultancy & Development
Smart Meter/Smart GridSmart Meter/Smart Grid
GeschäftsentwicklungBusiness Development
MarktanalyseMarket Analysis
TechnologieberatungTechnology Consulting
Wirtschaftlichkeitsanalyse und MachbarkeitsstudienOperating Efficiency Analysis
SchuldigitalisierungDigital school
Planung & EngineeringPlanning & Engineering
PlanungsphilosophiePlanning Philosophy
PlanungswerkzeugePlanning Software
Projekte & BetriebProjects & Operation
ProjektmanagementProject Management
AusschreibungenTendering
QualitätssicherungQuality Assurance
NetzdokumentationNetwork Documentation
ProzesseProcesses
IT-StrategieIT Strategy
BeratungsbereicheAreas of Consultancy
IT-ExpertiseIT Expertise
Problemlösendes Denken, Projekt- und Teamarbeit müssen erlebt und erfahren werden.
Our problem-solving approach, project work and team work must be experienced.
Expertise
Expertise
Gewachsene stabile Teamstruktur von festen und freien Mitarbeitern, die sich als geschätzte Ansprechpartner bei unseren Auftraggebern etabliert haben und Verantwortung übernehmen.

Lebensläufe mit beruflichen Qualifikationen und Ausbildungen, die für unterschiedliche Projektrollen geeignet sind.

Mehr als 30 Jahre nachgewiesene Erfahrung mit komplexen Veränderungsprojekten in der IT und in der Telekommunikation.

Unsere Kunden schätzen die praxisorientierte, strukturierte und methodisch fundierte Arbeitsweise. Wir berücksichtigen neue Technologien zu dem Grad, wie sie für die Lösung nützlich sind.

An evolved, stable team structure with in-house and freelance staff who are valued contacts for our customers and take on responsibility.

Staff whose professional qualifications and training make them suitable for various project roles.

More than 30 years’ proven experience with complex change projects in IT and telecommunications.

Our customers appreciate our practical, structured and methodical way of working. We take into account new technologies to the extent that they are useful for a solution.

Das IK-T IT Projektportfolio:

  • Neuausrichtung der IT (Strategie, Due Diligence, Vertragsmanagement, Sourcing, Transformation)
  • Retained IT – Organisation einer Auftraggeber IT (High Level Process Design, Service Management, IT Governance, Service Management)

The IK-T IT project portfolio:

  • Realignment of IT (strategy, due diligence, contract management, sourcing, transformation)
  • Retained IT – organization of customer IT (high-level process design, service management, IT governance, service management)